Biedronki

Zajęcia zdalne dla przedszkolaków z grupy IV "Biedroneczki" :)

Jak wiemy, koronawirus zawładnął całym światem. Dzieci również przeżywają sytuacją. Ta książeczka może pomóc oswoić się dzieciom z tematem.

http://mamyprojekt.pl/koronawirus/

https://www.youtube.com/watch?v=UtPL0V20j9E – piosenka -  Pora na marzenia

Wirtualny spacer po zoo:

www.zoo.plock.pl>spacer

www.zoo.wroclaw.pl>zwiedzanie

www.zoo.zamosc.pl>wirtualny-spacer

Zwiedzanie Wirtualnego Muzeum Lalkarstwa http://teatrlalkitecza.pl/wirtualne-muzeum-lalkarstwa-kolekcji-baltyckiej-biblioteki-cyfrowej

Bajka - spektakl teatralny dla dzieci https://youtu.be/3vFr_54oMWo

Dzień dobry Rodzice, dzień dobry Kochane Biedronki,  na ten czas wolny Wasze ciocie podpowiadają jak bawić się w domu z rodzicami i np. z rodzeństwem.

Informacje dla Rodziców:

Kontakt mailowy do nauczyciela: anajarczak@gmail.com

  1. Pod tym linkiem są min. przykłady zabaw i kolorowanek:

https://www.maluchy.pl/zabawy/edukacyjna-48.html

  1. Rymowanki do śpiewania:

https://www.youtube.com/playlist?list=PL366ddu7ZiKCrExyLIbEzqpUc3OTVwIUW

Oto przykłady zabaw i działań, które można zmieniać, zamieniać w zależności od własnych możliwości np: przestrzennych, dostępu do materiałów wykorzystywanych w zabawach, i in.

„Tworzymy muzykę”

Zabawa: „Co słyszysz?” – wsłuchiwanie się w dźwięki pochodzące z otoczenia. Określanie czym jest dźwięk; nazywanie dźwięków, które dziecko usłyszało, wyszukiwanie głośnego

i cichego dźwięku, np. określanie, który był przyjemny i nieprzyjemny, dźwięk bliski i daleki.

Zabawa: „Gazetowe rytmy” – gra na arkuszu gazety, np. jednym palcem, każdym palcem po kolei, calą dłonią, i pozwólmy dziecku na szukanie własnych pomysłów w odkrywaniu kolejnych dźwięków.

Zabawa z małą butelką  plastikową

„Grające butelki” – stukanie butelką nad głową, przed sobą, z prawej strony, z lewej strony

Stukanie butelką o kolana, ramiona, palce stóp, brzuch i wg  propozycji dziecka.

Zabawa „Pieczątki”

Pierwsza osoba, na plecach drugiej – która jest w pozycji siedzącej lub pozycji leżącej  - stawia „pieczątki”  , po takim masażyku wykonujemy relaks przez „głaskanie” butelką.

Zabawa „Spacer z butelką” – butelkę wkładamy między nogi, tuż nad kolanami, i tak próbujemy spacerować.

Zachęcam do wykonania grzechotki z pudełeczek np. po jogurtach, śmietanie itp, do środka wkładamy kilka ziarenek do wyboru np.:  ryżu, fasoli czy  koralików. Następnie należy na otwór nałożyć kartkę papieru i obkleić taśmą klejącą, tak aby nic nie wydostało się ze środka. Można ozdobić grzechotkę  wg uznania np. papierem samoprzylepnym, może flamastrami albo naklejkami .

Dodatkowa zabawa doskonaląca spostrzegawczość słuchową:

Jeśli jest więcej pudełek można zrobić „Memo dźwiękowe” konstruując kilka grzechotek przez wsypywanie takich samych elementów do 2-ch kubeczków, czyli tworzymy parę takich samych dźwięków, wystarczy wykonać 3 pary (czyli w sumie 6 grzechotek) z 3 różnymi dźwiękami np. 1 para- ryż, 2 para-monety grosiki, 3 para guziczki. Zaklejamy wszystkie pudełka tak samo, nie zaznaczamy co i w której grzechotce się znajduje.

Zabawa polega na wyborze 2 grzechotek i sprawdzeniu czy wybraliśmy grzechotki z takim samym dźwiękiem, jeśli się udało wówczas gracz zdobywa 1 punkt.

Wykonaliśmy takie memo w grupie, więc dzieci powinny pamiętać, jak się bawić i jak zrobić taki instrument.

Jeśli w domu są książki o instrumentach to proszę poczytajcie, odnajdźcie instrumenty, które już znacie.

„Zabawy kolorami”

„Co widzę”- zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową: dorosły podaje nazwę koloru jakiegoś przedmiotu, który znajduje się w pomieszczeniu, w tym, w którym się bawicie, a  dziecko rozglądając się dookoła odnajduje kolor i mówi co ta za przedmiot.

Zabawa „Kolory”: w tej zabawie można wykorzystać kolorowe klocki, lub kolorowe patyczki:

Segregowanie elementów wg kolorów: np. czerwony, żółty,niebieski, zielony,biały;

 układanie klocków od największego do najmniejszego i odwrotnie,

można dodawać np masz 3 czerwone klocki i dokładamy 2 zielone, ile jest wszystkich razem? Przeliczanie w zakresie dostępnym dzieciom:  5,6.

Konstruowanie budowli wg koloru, i określanie, która jest wyższa a która niższa? Ponadto własne propozycje dzieci.

Z domownikami można pobawić się również, przy muzyce dziecięcej, w ustawianie na umówiony sygnał: np. Psi patrol, Misie, Jagódki (nazwa dowolna) - od najwyższego do najniższego, i odwrotnie od najniższego do najwyższego, kiedy pada hasło muzyka powinna umilknąć a drużyna ustawić się.

„Barwne tańce” – przed przystąpieniem do zabawy proszę sobie przygotować papierowe emblematy, zalecam MUZYKĘ, figury i pozy taneczne, ruchy  do różnych tańców -  tzn.w zależności od koloru: taniec czerwony, taniec zielony itd

Dorosły, wycina, wybrane wspólnie z dzieckiem emblematy ( to mogą być figury, np. 5 kwadratów w różnych kolorach  ) z kolorowego papieru ( można też pokolorować wycięte emblematy jeśli nie ma kolorowego papieru) . Osoba, która trzyma emblematy, podnosi jeden i wskazuje jaki należy zatańczyć taniec: np taniec żółty, wiec druga osoba prezentuje swój taniec, łatwiej będzie przy piosence.

Praca plastyczna „Mokre na mokrym”

Przyda się biała kartka z grubszego bloku np technicznego, potrzebne są farby rozwodnione,

a najlepsze będą farby akwarelowe. Na całą kartkę nanosimy pędzlem wodę a następnie dopiero rozwodnione farby. Wybieramy kolor i nanosimy plamy, pasy, kropki etc na kartkę. I zaczynamy zabawę, możemy podnieść kartkę i pływające kolory łączyć poruszając płynnie kartką, można użyć słomki i rozdmuchać kolory, bawimy się kolorami, można na mokra pracę nasypać odrobinę soli i poobserwować reakcje.  Dalej, pozostawiamy pracę do wyschnięcia. Następnie przyglądamy się i zastanawiamy do czego podobny jest powstały obraz.