Motylki

Mail kontaktowy dla motylków:

motylki.p289@gmail.com

Zajęcia zdalne dla przedszkolaków z grupy III "Motylki" :)

https://www.youtube.com/watch?v=UtPL0V20j9E – piosenka -  Pora na marzenia

Wirtualny spacer po zoo:

www.zoo.plock.pl>spacer

www.zoo.wroclaw.pl>zwiedzanie

www.zoo.zamosc.pl>wirtualny-spacer

Zwiedzanie Wirtualnego Muzeum Lalkarstwa http://teatrlalkitecza.pl/wirtualne-muzeum-lalkarstwa-kolekcji-baltyckiej-biblioteki-cyfrowej

Bajka - spektakl teatralny dla dzieci https://youtu.be/3vFr_54oMWo

Jak wiemy, koronawirus zawładnął całym światem. Dzieci również przeżywają sytuacją. Ta książeczka może pomóc oswoić się dzieciom z tematem.

http://mamyprojekt.pl/koronawirus/

„Motylki” uwielbiają Pana Miłosza J

https://www.youtube.com/watch?v=lHymW2goim8

https://www.youtube.com/watch?v=2TbmnmA95mM

Zachęcam do ćwiczenia małych rączek w ciekawy sposób.

https://www.mamawdomu.pl/2016/11/paluszki.html

Propozycje aktywności w domu dla „Motylków”

„W marcu jak w garncu”

Dzieci często się zastanawiają, dlaczego mówi się „w marcu jak w garncu”. Aby przybliżyć przedszkolakom znaczenie tego przysłowia, zachęcam do pokazania ilustracji z garnkiem i marcową pogodą, lub/i wykonania pracy plastycznej. Dodatkowe propozycje do tego tematu to na przykład podzielenie nazw zjawisk atmosferycznych na sylaby, uszeregowanie na przykład według odczuć dzieci (boi się, lubi, nie lubi).

Propozycje:

https://przedszkolankowo.pl/2017/01/20/w-marcu-jak-w-garncu-plansze-pomoce/

Zachęcam także do zabaw dźwiękonaśladowczych ze zjawiskami pogodowymi. Ćwiczenia takie doskonale wpływają na rozwój aparatu mowy. Przykłady:

  • deszcz: kap, kap
  • wiatr: www..; fiu, fiu
  • szelest liści: szszsz…

Oczywiście, można też rozpoznawać odgłosy przyrody (nie tylko zjawiska pogodowe). Dzieci bardzo lubią takie zabawy:

https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8

Tęcza:

W linku znajduje się filmik, który pokazuje, jak powstaje tęcza:

https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0

Eksperyment:

Przy odrobinie chęci i cierpliwości, możemy pokusić się o „wyczarowanie” tęczy”. Poniżej opis doświadczenia:

Potrzebne są szklanka napełniona wodą do ¾ wysokości, małe lusterko, latarka (opcjonalnie).

Do szklanki należy włożyć lusterko i ustawić je pionowo w taki sposób, aby było pochylone (powinno się opierać o ściankę szklanki). Następnie powinno się obracać szklanką w taki sposób, by promienie padały na lusterko. W pochmurny dzień można użyć do tego latarki, której światło będzie imitować promienie słoneczne. Dziecko uważnie obserwuje i próbuje dostrzec powstałą małą tęczę (która powinna pojawić się na ścianie lub suficie).

Tęcza – propozycja pracy plastycznej

Potrzebne są papierowe półkola w kolorach tęczy: czerwony (podstawa 10 cm), pomarańczowa (9 cm), żółta (8 cm), zielona (7 cm), błękitne (6 cm), granatowe (5cm), fioletowe (4 cm), koła wycięte z bloku technicznego (białe -  o średnicy 10 cm, żółte 4 cm), klej w sztyfcie, wata kosmetyczna, pisaki.

Dziecko układa półkola jedno na drugim od największego do najmniejszego, a następnie je skleja. Tak przygotowaną tęczę nakleja na białym kole, które zagina do przodu, tworząc podstawę. Na podstawie przykleja watę kosmetyczną. Na żółtym kole rysuje pisakami oczy i uśmiechniętą buzię, po czym powstałe słońce przykleja za tęczą tak, aby nie wystawało.

Propozycja zabawy paluszkowej:

Wiosenna burza.

Pada deszczyk, pada, pada,

(Uderzamy palcem o podłogę lub o stolik)

coraz prędzej z nieba spada.

(Przebieramy wszystkimi palcami.)

Jak z konewki woda leci,

(Uderzamy całymi dłońmi o podłogę.)

A tu błyskawica świeci...

( Klaszczemy w dłonie nad głową.)

Grzmot !!!

(uderzamy piąstkami o podłogę.)

Źródło:

https://zabawkiprogresywne.pl/content/6-motoryka-mala-zabawy-paluszkowe

Karta pracy:

https://przedszkolankowo.pl/2017/01/22/marcowa-pogoda-karty-pracy/